Friday, February 18, 2011

TUN DR. MAHATHIR VS DATUK NIK AZIZ

Salam..Baru-baru ini ada perdebatan Dato Nik Aziz dan Tun Dr Mahathir dalam akhbar,di mana Tun telah membalas kembali kenyataan Dato Nik Aziz.. Apa kah agenda Nik Aziz setiap kali keluar kenyataan yang mengelirukan.

Yang penting Tun telah memberi penjelasan dan jawapan yang jelas atas apa isu yang di berikan oleh Dato Nik Aziz. Kadang kita terfikir setiap kenyataan yang di keluarkan oleh Dato Nik Aziz banyak mengelirukan.

1.Tentang mengundi umno adalah kafir dan Jahiliah-Mana nas atau Hadis dalam al-quran yang di guna pakai oleh Datuk Nik Aziz yang menyatakan kalau mengundi Umno adalah Jahiliah dan kafir.Rasa nya tiada.Jika kita orang islam yang mengikut ajaran oleh allah tak kira mengundi siapa pun dia tetap Islam.

2. Kalau Nik Aziz mengatakan Umno tidak memperjuangkan Islam nyata Nik Aziz silap sejak pemerintahan umno dan Bn Banyak yang telah dilakukan kerajaan untuk mendirikan masjid,surau sekolah agama dan sebagainya jika hendak di bandingkan dengan Pas.

3. Ada satu petikan Dato Nik Aziz menyatakan Tun Dr Mahathir tak boleh di tegur ,tegur sikit melenting, malah Dato Nik Aziz menenyatakan Nabi Muhammad dulu pun pernah di tegur oleh malaikat. Nampak di sini Nik Aziz sebagai tokoh agama sendiri tak faham., nabi di tegur oleh utusan Allah,siapa pula Nik Aziz nak samakan dgn malaikat ke.Saya percaya Tun bukan melenting tapi membalas balik kenyataan yang di berikan.

Apa pun kita di luar sini fikir2kan lah kenyataan 2 yang di keluarkan oleh Dato Nik Aziz ini bernas atau tidak.Kita tunggu pilihanraya Dun Merlimau dan Dun Kerdau,dan kita nantikan apa pula alasan parti pembangkang termasuk Pas jika kalah. Masih alasan yang lapuk dengan pengundi hantu dan politik wang yang selalu digunakan oleh Pas Bila kalah.tunggu dan lihat.
. me: http://mykopiee.blogspot.com

Total Pageviews